Hej!
Ligger i sängen i svartå med iskalla fötter. Sådär kalla att det gör ont att nudda dom. Sådär kalla att blodet nästan blivit till is. Sådär kalla att man vill tina dom i micron. Sa jag att det var första maj?
Har för en stund sen nattat Mesen, Bianca, Blixtra och Hansson. Om någon missat det kan jag meddela att det spöregnar ute. Det är ifs bra. Rensa luften och vattna allt som ska växa. Hit med lite sol sen så blir allt bättre. Har redan tröttnat på att det regnar. Snark!

Mamma och jag tog en tripp till Karlskoga förut för att fixa till Kummin och rida på Isa. Kummin ska vila ett tag och få återhämta sig i kroppen då jag tror att det behövs. Min lilla tjej växer så det knakar och behöver nog bara få chilla lite. Dessutom har hon jobbat så bra och utvecklats så mycket att hon nog behöver smälta en hel del också. 

Isa då. Jo men vilken tjej hon är. För er som inte vet så har Isa skadat sig i hagen för typ 4 år sen. Hon gick omkull och slog ryggen på en stubbe. Aj sa hon. Veterinären tyckte vi skulle betäcka henne, vi var inte helt övertygade till det just då. Hon fick bara gå och skrota/vila en hel höst och vinter innan vi bestämde oss för att betäcka henne. Och ut kom världens finaste Quintus. Nu nästan 3 år senare är det då dags att sätta igång Isa och det går så bra. Vi varvar longering och promenader i skogen med uppsutten ridning. Hon är så nöjd och älskar verkligen att det äntligen är dags att jobba igen. Hon är en riktigt arbetsmyra och älskar att vara i centrum. Nu handlar det såklart bara om att stärka henne, bygga muskler och få kondition. Fina Quincie ❤️

Imorgon är en ny dag och jag älskar att det är lördag och inte söndag. 
Godnatt

Dagens middag, 👌

1 kommentarer

Anonym

03 May 2015 21:51

Tack för maten supersmarrigt som vanligt

Kommentera

Publiceras ej