Hejhallå.
Var ett tag sen sist. Som vanligt med andra ord. Har inte hänt så mycket spännande i mitt liv sen dess faktiskt. Bara massa saker i mitt huvud och annat, som alltid. En sak som jag tror jag inte har berättat är att jag har börjat plugga på distans. Jag och Lindha läser och kommer i mars vara färdiga och klara djurvårdare med D9 behörighet. 
Vi har varit på skolan en gång tidigare. Det är en jättefin skola och jätteintressant. Skolan ligger i Sätila så vi får bo på hotell när vi är här. 
Vi är just nu på träff nummer två och jag ligger i sängen på hotellet och bara tar det lugnt. Ganska skönt för är så himla trött. Har precis ätit sushi, så gott!
Idag när vi kom hit från skolan så tog vi en PN och jag hade lätt kunnat sova för natten då. Klockan 16.30 vem vill ens sova för natten då? Jag är seriöst alltid trött oavsett hur mycket sömn jag har i korppen. Det är lite knasigt.  
Imorgon har vi en hel dag med massa teori. Har en känsla utav att det kommer bli en lååång dag.I måndags och idag har vi haft praktik i djurhusen. Roligt och spännande.
Men sen finns det en hel del saker som inte är lika roliga här och som gör att man bara vill komma hem.. Sånt som bara jag förstår och sånt som bara mitt huvud säger. 
Jag tycker inte det är jätte roligt att vara hemifrån. Jag skulle om jag fick välja aldrig ens bivit vuxen och "behövt" flytta hemifrån. Men livet är tydligen sånt. Jag gillar mitt liv hemma, med mig själv och med min familj. Jag är ganksa obekväm utav mig och gillar inte heller annat än mitt gamla vanliga.
Sen tycker jag inte heller det alls är kul med massa okända människor. Men jag får inbilla mig att det leder till något bra. Inte alls enkelt, verkligen inte men så är det. 
Vem kom på alla dessa dumma saker och alla dessa knasiga tankar. Suck!
Jag längtar hem, hem till min lilla Myra, min prinsessa. Men snart är jag hemma igen och mysa med henne igen. Lilla skruttan. 
Längtar också efter min häst, min fina Kummelina. 
Längtar helt enkelt efter mitt vanliga liv. Mitt vanliga jag. Mitt!
Godnatt
''
Min älskade lilla skatt <3
 

Kommentera

Publiceras ej